Serbest Tüketici Aboneliğinde Tüketici Hakları Nelerdir?

Serbest Tüketici Aboneliğinde Tüketici Hakları Nelerdir?
Kategori: Enerji
Tarih: 16.09.2021
Paylaş

Pek çoğunuz elektrik aboneliklerinin düzenlemeye tabi tarife (Ulusal tarife) ve ikili anlaşma ile enerji alan serbest tüketici olarak ayrıldığını biliyorsunuz. Peki serbest tüketici olarak haklarınızı biliyor musunuz?

Tedarikçi Seçme

Serbest tüketici olarak elektrik enerjisi hizmeti alacağınız tedarik şirketinizi seçebilirsiniz. Eğer bir seçimde bulunmazsanız sadece bulunduğunuz bölgede faaliyet gösteren görevli tedarik şirketi ile düzenlemeye tabi tarife kapsamında sözleşme yapabilirsiniz. Elektrik enerjisi ve kapasitesini içeren bedeller ile tahsilatına aracı olunan dağıtım bedeli, güç bedeli, güç aşım bedeli, reaktif enerji bedeli, kesme / bağlama bedeli, vergi ve fonlar için tedarikçi şirketine ödeme yapmanız gerekir.

Sözleşme Yapma ve Sözleşmenin Feshi

Serbest tüketici olarak internet ya da telefon ile sözleşme başvurusunda bulunabilir ve başvurunuzu ister ıslak ister mesafeli olarak gerçekleştirebilirsiniz.  Elektrik aboneliğini sonlandırmak istediğinizde belirsiz süreli sözleşmenizi tek taraflı olarak feshedebilirsiniz.

Bilgi Edinme

Elektrik dağıtım ve tedarik şirketleri kullanıcıların güvenli, sürekli ve kolay hizmet alması için gerekli bilgilendirmeleri yapmakla yükümlüdür. Dağıtım şirketleri elektrik kesintilerini yazılı, işitsel veya görsel basın yoluyla size bildirmekle yükümlüdür. Dağıtım şirketi, tüketicinin talebi halinde ve her takvim yılı içerisinde iki defadan fazla olmamak üzere, tüketicinin geçmiş 24 aya yönelik elektrik enerjisi tüketimini tek zamanlı veya çok zamanlı olarak kWh cinsinden gösteren belgeyi ücretsiz olarak sunmakla yükümlüdür. Tedarik şirketi tüketicilerin talebi halinde son iki yıla ait fatura dönemleri itibarıyla tüketici ödeme durumunu gösteren belgeyi herhangi bir bedel talep etmeden tüketiciye sunar.

Ödeme Bildirimi

Ödeme bildiriminin son ödeme tarihinden en az 10 gün önce yapılması gerekir. Ödemenin son ödeme tarihine kadar yapılmaması durumunda tüketiciye yazılı olarak ikinci bildirimde bulunulması gerekir. Bundan sonra ödeme süresi ise 5 iş günüdür. 

Şikayet Başvurusu

Şikayet başvurularınızı Sepaş Enerji Online İşlemler ve Sepaş Cebinde uygulaması üzerinden, 444 5 186 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak veya Müşteri Hizmetleri Merkezimizi ziyaret ederek  yapabilirsiniz. Müşteri Hizmetleri Merkezi tarafından kaydedilen başvurular, sonuçlandırılarak öngörülen işlem, başvuru sahibinin talebine uygun  bir şekilde yazılı olarak ya da kalıcı veri saklayıcısıyla tüketiciye bildirilir.